Një udhëtim nëpër historinë kulturore të "Grand Tour’’
Një ekspozitë e re në Galerinë d'Italia të Milanos ofron një vështrim të detajuar të popullaritetit të "Grand Tour’’, i cili tërhoqi fisnikërinë, artistët dhe intelektualët e Evropës në Itali në shekujt 17 dhe 18. Shumë prej veprave të artit janë huazuar në muzeun Intesa Sanpaolo në Milano.
11/01/2022
Kështu thoshte shkrimtari i shquar britanik Samuel Johnson në vitet 1770. Johnson, i cili nuk e la kurrë atdheun e tij, foli me ndershmëri dhe autoritet. Nga fundi i shekullit të 17-të deri në fillim të shekullit të 19-të, Italia ishte një destinacion jashtëzakonisht popullor për fisnikët, aristokratët, artistët dhe intelektualët e rinj evropianë.
Ata do të qëndronin me muaj, ndonjëherë edhe vite, zakonisht në shoqërinë e një udhërrëfyesi të njohur si cicerone. ‘‘Grand Tour’’ u bë një pjesë thelbësore e edukimit të mirë një njeriu të lindur të barazvlefshme me një diplomë universitare. Ofroi një shans për të studiuar nga afër shkëlqimet e panumërta të kulturës klasike, si dhe ato të Rilindjes.
Thesare të artit
‘‘Grand Tour’’, Sogno d'Italia da Venezia a Pompei - një ekspozitë e re në Galerinë d'Italia Piazza Scala, Muzeu i Intesa Sanpaolo në Milano - eksploron fenomenin. Ndër pikat kryesore është një statujë bronzi e perëndisë së ulur Mërkuri, nga qyteti i Herculaneum, e bërë në shekullin e parë pas Krishtit. Tani e mbajtur në Muzeun Arkeologjik të Napolit, nga ku huazohet rrallë, pjesa u përshkrua rreth fundit të shekullit të 19-të nga skulptori italian Antonio Canova si "skulptura më e bukur në botë".
Artistët nga e gjithë Evropa u zhvendosën në një numër të madh për t'u vendosur në Firence, Venecia, Napoli dhe, veçanërisht në Romë dhe rrethinat e saj.
Jean-Auguste-Dominique Ingres
François-Marius Granet, 1807-1809
Pikturë në telajo, 74,5 × 63,2 cm
Aix-en-Provence, Museu Granet
Ekspozita përmban 130 vepra arti, disa prej tyre nga zotërimet e vetë Intesa Sanpaolo, së bashku me disa nga koleksionet private dhe një numër nga institucione të mëdha duke përfshirë Museun Kombëtar del Prado në Madrid, Museun e Louvrit në Paris dhe Muzeun Metropolitan të Artit në Nju Jork.
Në pikturën e tij ‘’Veduta della Sala degli Animali dei Musei Vaticani’’ (1786-92), artisti francez Jacques-Henri Sablet kapi një Turist të Madh të mbetur i mahnitur përpara një skulpture klasike. Imazhi ofron një pasqyrë interesante se si reaguan vizitorët ndaj thesareve që Italia kishte për të ofruar.
Shkrimtari gjerman, Johann Wolfgang von Goethe, ofroi një mendim të ngjashëm kur ai përshëndeti Romën si "Qyteti i Parë i Botës" dhe e përshkroi mbërritjen e tij atje në mesin e viteve 1780 si konfirmim që "të gjitha ëndrrat e rinisë sime kanë ardhur në jetë. “
Përdorimi i parë i regjistruar i termit ‘‘Grand Tour’’ ishte në vitin 1670 në librin udhëzues "Udhëtimi i Italisë", shkruar nga udhëtuesi dhe prifti anglez Richard Lassels. Dy dekada më parë, nënshkrimi i Paqes së Vestfalisë nga fuqi të ndryshme evropiane kishte ofruar një kontekst gjeopolitik në të cilin udhëtimi ndërkombëtar ishte bërë më i lehtë se kurrë.
Pikat kryesore të ekspozitës
Si një suvenir nga udhëtimet e tyre, ‘‘Grand Touristët’’ pëlqenin të blinin skulptura klasike, si dhe fotografi të vendeve të tyre të preferuara. Në rastin e kësaj të fundit, kjo krijoi një kërkesë të madhe për piktorë të peizazheve italiane. Kjo do të thoshte që artistë nga e gjithë Evropa u zhvendosën në një numër të madh për t'u vendosur në Firence, Venecia, Napoli dhe, veçanërisht, Romë dhe rrethinat e saj.
Pierre-Jacques Volaire
Shpërthimi i Vezuvit në dritën e hënës, post 1774
Vaj në kanavacë, 260 × 385 cm
Maisons-Laffitte, Qendra e monumenteve kombëtare, Château de Maisons
Abraham Louis Rodolphe Ducros nga Zvicra ishte njëri prej tyre – dhe ai përfaqësohet në ekspozitë me dy piktura. Ai kishte disa klientë të rëndësishëm, duke përfshirë Dukën e Madh Palin e Rusisë (djalin e Katerinës së Madhe dhe Carit të ardhshëm Pali I) dhe gruan e tij Maria Fedorovna.
Ducros e kapi çiftin dy herë në udhëtimin e tyre në Itali në 1782: një herë në Forumin Romak në qendër të Romës dhe përsëri në shpellën e Neptunit në qytetin antik të Tivolit, 20 milje larg. Duka i Madh i mori të dyja pikturat në shtëpi me vete në Pallatin Pavlovsk në Shën Petersburg, ku – kurrë nuk janë huazuar për shfaqje të tilla si ‘‘Grand Tour’’” – ato mund të shihen ende sot. (Vendi tani njihet si Muzeu i Pallatit Pavlovsk.)
Grand Tour u bë gjithnjë e më në modë me përparimin e shekullit të 18-të.
François Gérard
Corinna në Capo Miseno, 1819-1821
Pikturë me vaj në kanavacë, 256 × 277 cm
Lion, Museu i Arteve të Bukura
"Ashtu si paraardhësit e tyre që shkuan në ‘‘Grand Tour’’, vizitorët në Gallerinë e Italisë Piazza Scala mund të presin një udhëtim magjepsës."
Piktori më i famshëm nga të gjithë, Canaletto, përfaqësohet gjithashtu në shfaqje: nga një nga pamjet e tij klasike piktoreske të Venecias, të cilat ishin jashtëzakonisht të njohura nga ‘’Grand Touristët’’. Sot pjesë e koleksionit Kombëtar. Së bashku me vedutën dhe peizazhet, pikturat më të lakmuara në mesin e vizitorëve në Itali ishin portretet – veçanërisht ato të subjekteve që shiheshin pranë monumenteve dhe skulpturave klasike. Mjeshtri absolut në këtë fushë ishte Pompeo Batoni, për të cilin u bë një ritual kalimi për Grand Turistët në Romë. Ai pikturoi portretet e 200 zotërinjve britanikë – dhe pesë prej tyre shfaqen në ekspozitë.
“Grand Tour” u bë gjithnjë e më në modë me përparimin e shekullit të 18-të. Dy nga arsyet për këtë janë shkrimet e historianit me ndikim gjerman të artit Johann Joachim Winckelmann – i cili ungjillëzoi të gjitha gjërat klasike në libra të tillë si Historia e Artit të Lashtë të vitit 1765 – dhe rizbulimi arkeologjik i Pompeit dhe Herculaneum, dy qytete të varrosura nga shpërthimi i malit Vezuvius në vitin 79 pas Krishtit.
Ekspozita Grand Tour po organizohet si pjesë e Progetto Cultura, duke theksuar politikën e hershme të Intesa Sanpaolo për të kontribuar jo vetëm në rritjen ekonomike në shoqëri, por edhe në pasurinë kulturore.
Shfaqja kthehet në një kohë kur vizitorët nga i gjithë kontinenti u mblodhën për të dëshmuar kulturën italiane dhe, sipas fjalëve të Presidentit Emeritus të bankës, Giovanni Bazoli, dhanë një "kontribut vendimtar në krijimin e një identiteti evropian".
Ashtu si paraardhësit e tyre që shkuan në “Grand Tour”, vizitorët në Galleri d'Italia Piazza Scala mund të presin një udhëtim magjepsës.
“Grand Tour”, Sogno d'Italia da Venezia a Pompei është në Gallerie d'Italia Piazza Scala në Milano deri më 27 mars 2022.
Kopertina: Giulio Carlini
Familia Tolstoj në Venezia, 1855
Pikturë me vaj në kanavacë, 88 × 110 cm
Shën Petersburg, Museu Shtetëror Hermitage
© Muzeu Shtetëror Hermitage, Shën Petersburg, 2021
© 2021.RMN-Grand Palais /Dist. Foto Scala, Firenze
© Lyon MBA – Foto Alain Basset
© Riprodhimi Patrick Cadet / CMN