8 tendencat në konsumin e qëndrueshëm
Hulumtimet e fundit zbuluan se 58% e qytetarëve të BE-së po ndryshojnë sjelljet e tyre të konsumatorëve për të zbutur ndryshimet klimatike. Më shumë njerëz po kuptojnë se jeta e qëndrueshme nuk është vetëm gjëja e duhur për t'u bërë ajo po bëhet normë. Këtu janë tetë tendenca që tregojnë se jemi në rrugën e duhur.
10/10/2024
Hulumtimi i kryer në vitin 2023 nga Eurobarometri tregoi shqetësim të gjerë për ndryshimin e klimës, me 58% të të anketuarve që bënin thirrje për një tranzicion të shpejtë drejt një ekonomie të gjelbër.
Një sondazh i vitit 2024 nga Qendra e Inovacionit Intesa Sanpaolo zbuloi sjelljet lehtësuese të praktikuara nga dy nga tre të anketuar. Këto përfshinin blerjen e produkteve miqësore me mjedisin, modifikimin e dietave dhe përhapjen e fjalës mbi zakonet e ndjeshme ndaj mjedisit.
Përqindja e njerëzve që kishin adoptuar zakone riparimi, ripërdorimi dhe riciklimi ishte e lartë: 74%. Një përqindje e ngjashme thanë se ishin të vetëdijshëm për kursimin e energjisë dhe 8 nga 10 ishin të kujdesshëm për të reduktuar mbetjet ushqimore.
Të gjitha këto sjellje kanë çuar në përhapjen e konsumit të qëndrueshëm, i cili ndikon thellësisht në zgjedhjet dhe praktikat e kompanive të shitjes me pakicë. Fuqia është në duart e konsumatorit.
Këtu janë 8 tendenca që ilustrojnë rritjen e jetesës së qëndrueshme.
1. Llogaridhënia
Konsumatorët kërkojnë gjithnjë e më shumë produkte me kredenciale të verifikuara eko. Ata janë më skeptikë në lidhje me pretendimet mashtruese mjedisore dhe kërkojnë transparencë rreth gjurmueshmërisë dhe qëndrueshmërisë së asaj që po blejnë dhe lëndëve të para të përdorura. Ky informacion, i përcjellë qartë, mund të rrisë besimin në një markë. Produktet nga veshjet tek mobiljet dhe materialet e ndërtimit do të vijnë së shpejti me pasaporta dixhitale që verifikojnë kredencialet e tyre mjedisore. Ndërkohë, AI do të ndihmojë në parashikimin e kërkesës, optimizimin e niveleve të inventarit, përmirësimin e planifikimit të rrugës dhe reduktimin e mbetjeve.
2. Kërkimi për qëndrueshmëri
Shumica e konsumatorëve preferojnë produkte që ruajnë funksionalitetin dhe integritetin e tyre për më gjatë. Kjo vlen veçanërisht për artikujt me përdorim të shumëfishtë si automjetet, pajisjet elektronike dhe veshjet. Ka një preferencë për artikujt e bërë me materiale të cilësisë së lartë që marrin vlerësime të mira dhe vijnë me një garanci të fortë. Një jetë më e gjatë zvogëlon nxjerrjen e elementeve të papërpunuara dhe kursen burimet. Inovacionet në zhvillim përfshijnë materiale vetë-shëruese dhe përdorimin e dizajnit modular për të bërë produkte që përbëhen nga komponentë lehtësisht të zëvendësueshëm ose të përmirësuar.
3. Jetesa me zero mbeturina
Një mënyrë jetese që minimizon mbeturinat dhe maksimizon përdorimin e burimeve është një manifestim i ekonomisë qarkulluese tek konsumatorët individualë. Ka pesë rrugë kryesore për të jetuar me mbeturina zero: shmangia e produkteve që gjenerojnë mbetje; reduktimi i blerjeve; ripërdorimi dhe shmangia e produkteve me përdorim të vetëm; riparimi i sendeve të dëmtuara; dhe riciklimi. Ky konsumizëm i reduktuar nxit procese të reja si nxjerrja e lëndëve të para dytësore nga mbetjet ushqimore, përdorimi i paketimit të ngrënshëm dhe modelet e produktit si shërbim, në të cilat "pronësia" e një produkti ekziston vetëm për një kohë të kufizuar.
4. Ambalazhim pa plastikë
Blerësit kërkojnë gjithnjë e më shumë produkte të paketuara në materiale të qëndrueshme. Kjo sugjeron një evolucion të sistemit të vlerave të konsumatorit, i cili tani preferon riciklueshmërinë mbi dizajnin dhe pamjen. Kompanitë po i plotësojnë këto kërkesa me materiale të qëndrueshme dhe miqësore me mjedisin, si letra, kartoni, qelqi dhe bioplastika, të cilat mund të kompostohen ose riciklohen. Ndërkohë, interneti i paketimit lejon analizën e të gjithë zinxhirit të vlerës së materialeve të përdorura për të monitoruar nivelet e tyre të qëndrueshmërisë.
5. 'Mili i fundit i gjelbër'
Dorëzimi miqësor ndaj mjedisit po rritet në rëndësi. Më shumë blerës online po kombinojnë disa porosi në dërgesa të vetme, ndërsa shitësit me pakicë po ofrojnë opsionin për zgjidhje të qëndrueshme, duke përfshirë marrjen e blerjeve nga pikat e grumbullimit ose dyqanet, duke zgjedhur korrierët që përdorin transport më të gjelbër dhe duke kompensuar emetimet duke paguar një tarifë shtesë. Opsionet e ardhshme do të zgjerohen për të marrë robotë që mund të orientohen në zonat urbane dhe drone për dërgesa në adresa që nuk janë të lidhura me rrjetet kryesore rrugore.
6. Dixhitale e dorës së dytë
Tregtimi i produkteve tashmë në pronësi – “të para-dashuruara” – po rritet ndërsa përfitimet mjedisore bëhen të qarta. Kjo është veçanërisht e vërtetë me veshjet - industria e modës gjeneron rreth 10% të të gjitha emetimeve globale të serave. Edhe tregu i luksit drejtohet nga kërkesa për produkte me cilësi të lartë dhe të qëndrueshme. Transaksionet mund të kryhen nëpërmjet një modeli konsumator-konsumator, në të cilin disa platforma do të marrin artikuj të verifikuar nga ekspertë të kualifikuar të markës për certifikimin e origjinalitetit, ose do t'i rikuperojnë ato për t'u rikthyer në treg.
7. Greenfluence
Fuqia e rrjeteve të mediave sociale nuk duhet nënvlerësuar. Vlera e tregut global të influencuesve është rritur në 30 miliardë dollarë, sipas gazetës italiane Il Sole 24 Ore, duke i udhëzuar konsumatorët për çdo gjë, nga ajo që duhet të veshin deri tek mënyra për të votuar. Gjatë pesë viteve të fundit, qëndrueshmëria si temë për diskutim është rritur në popullaritet. Të ashtuquajturat "greenfluencers" merren me të gjitha aspektet e qëndrueshmërisë, nga luftimi i ndotjes tek kursimi i energjisë, nxitja e ndërgjegjes së përdoruesve dhe promovimi i një ndërgjegjësimi më të madh për problemet mjedisore.
8. Lëvizshmëri e qëndrueshme urbane
Transporti është përgjegjës për një të katërtën e emetimeve të CO2 të BE-së, nga të cilat pothuajse 44% krijohen nga automjetet. Me rritjen e ndjeshmërisë mjedisore globalisht, konsumatorët po ndryshojnë zakonet e tyre të transportit, duke zgjedhur automjete publike ose private që kufizojnë ndikimin mjedisor, të tilla si elektrike, hibride, hidrogjen ose biokarburant. Dëmi mjedisor zbutet gjithashtu duke përdorur transportin publik, i cili ndihmon në kufizimin e bllokimit të trafikut në qytete. Në të ardhmen, transporti publik që i përgjigjet kërkesës do të përfshijë mikromakina dhe algoritme të optimizuara për të zgjedhur rrugët më të mira sipas nevojave të pasagjerëve dhe destinacionit.
Intesa Sanpaolo është e përkushtuar të ndihmojë në krijimin e një të ardhmeje më të mirë duke rritur ndërgjegjësimin dhe njohuritë për çështjet rreth ndryshimit të klimës dhe veprimet që mund të ndërmerren për ta luftuar atë. Jetesa e qëndrueshme është një element jetik i asaj të ardhmeje.